1.420 pakken koffie voor Voedselbank Heerenveen

Algemeen
Afbeelding

HEERENVEEN - Ondanks het feit dat de koffieprijs aan inflatie onderhevig is en sponsor Douwe Egberts naar rato daarvan sponsort, heeft de punten inzamelactie van de Lionsclub Heerenveen e.o. toch maar liefst 1.420 pakken koffie voor de Voedselbank Heerenveen opgeleverd.

Verdeeld over het jaar krijgen de ca. 200 vaste bezoekers dan ook zeven 250 grams pakken aroma snelfiltermaling als luxeproduct mee in hun voedselpakket. Blijheid daarom ook in de nieuwe vestiging van de Voedselbank aan de Vulcanus in Heerenveen, waar coördinator Herman Spruyt en

Frits Evenhuis, een van de vier beheerders, de hoog opgestapelde partij koffie in ontvangst namen.

Evenals vorig jaar was de actie alleen maar mogelijk met medewerking van de in Heerenveen, Akkrum, Oudeschoot, Nieuwehorne en Jubbega gevestigde supermarkten, waarin de inzamelboxen gedurende de maand december stonden opgesteld. Daarna bogen de leden van de Lions Club Heerenveen e.o. zich een avond lang over het tellen van de in waarde verschillende bonnen, waarvan sommige al waren gebundeld met vermelding van het aantal. Totaal kwam dat uit op ruim 845.000 punten.

Deze activiteit voor het goede doel maakte deel uit van de landelijke actie, die met 30 % steeg tot 132 miljoen punten en een recordaantal van 210.000 pakken koffie. De bekendmaking daarvan was in aanwezigheid van zanger René Froger, ambassadeur van de actie.