Hoe wordt HubSpot pricing opgebouwd

In bedrijf
Afbeelding

INGEZONDEN - Voordat je gaat focussen op de prijzen van het softwareplatform HubSpot is het eerst belangrijk dat je inzicht hebt in de oplossingen die deze tool moet gaan bieden.

Pas als je weet welke functie de software moet oplossen kan je gericht letten op de functionaliteiten van de verschillende diensten van HubSpot. Op deze manier kan je kiezen wat je juist wel of juist niet nodig hebt en kan je zelf de prijs van je licentie bepalen. Hubspot pricing bestaat uit meerdere componenten. In dit artikel leggen we dit uit.

De verschillende componenten van HubSpot

HubSpot is een CRM-software geschikt voor online marketing van grote internetbedrijven of bedrijven in andere sectoren. Het programma bestaat uit verschillende services die zelf een eigen functie hebben. Stap één is om uit te zoeken welke functies en services jij nodig hebt en hoeveel contacten in je database staan voordat je een keuze gaat maken. Een groter bedrijf heeft natuurlijk meer baat bij een duidelijk overzicht van een grote stroom van klanten, terwijl een kleiner bedrijf misschien liever het pad van individuele bezoekers erg goed analyseren.

Er zit een groot verschil in prijs tussen de verschillende licenties van de HubSpot software. Van bepaalde componenten heb je een gratis versie. Vervolgens heb je de Startversie, Professionele versie en de Enterprise versie. Wat voor licentie je zoekt wordt grotendeels bepaald door hoeveel contacten je database bevat en welke features je zoekt achter het programma. Een erg groot aantal aan contacten heeft bijvoorbeeld een Enterprise licentie nodig. Het is verstandig om te kijken naar het aantal features die je wel nodig hebt of niet voordat je de software aan gaat schaffen.

De prijs die elke partner van HubSpot betaalt is dus anders. De meeste partners die ervoor kiezen om te werken met deze software, werken op projectbasis of per maand. Een maandelijkse retainer wordt betaald om de software te kunnen gebruiken. Hoe hoog dit bedrag is, de omvang en de reikwijdte van de dienst wordt bepaald door de hoeveelheid werk die een klant nodig heeft op maandelijkse basis. De prijzen van de individuele functies zijn allemaal hetzelfde, maar de totale prijs ligt aan de samenstelling.

Hoe HubSpot je bedrijf positief kan beïnvloeden

De technologie om je heen kan erg snel veranderen. De nieuwe werkwijzen die ontstaan zijn vaak een stuk sneller en effectiever. Door het commerciële proces van je bedrijf onder de loep te nemen kan er gekeken worden naar de behoeften van de organisatie. Webs helpt mee met het vinden van deze behoeften en wordt er een oplossing gecreëerd en welke tactieken er kunnen worden toegevoegd om het doel te bereiken. Dit kan gedaan worden door een goed ingericht modern CRM. Bekijk hier welke Webs oplossing essentieel zijn voor zakelijk succes.