Kuiper Verzekeringen, al 75 jaar een eigenwijs familiebedrijf

In bedrijf
Afbeelding

HEERENVEEN - Deze maand viert Kuiper Verzekeringen haar 75-jarig jubileum. Een bijzondere gebeurtenis om stil bij te staan. 

Een feest voor klanten, medewerkers en relaties zit er dit jaar helaas niet in en wordt verplaatst naar een ander moment. Dat deze mijlpaal zal worden gevierd staat buiten kijf maar dan moet de wereld wel wat versoepeld zijn met meer mogelijkheden. Jacco Kuiper, de derde generatie Kuiper, had niets liever gewild dan een groot feest voor klanten, medewerkers en businessrelaties. Hij vertelt enthousiast dat er mooie plannen lagen voor het jubileumjaar maar dat deze vanwege de coronamaatregelen zijn uitgesteld. Dit jaar geen feest maar wel een moment om terug te kijken op de afgelopen 75 jaar.

,,Wij zijn enorm trots op ons familiebedrijf! 75 jaar geleden is de basis gelegd van één van de grootste en zelfstandige assurantiekantoren van Noord-Nederland. Door de jaren heen hebben wij een enorme groei doorgemaakt, ooit begonnen met 8 medewerkers en inmiddels uitgegroeid tot 85 medewerkers’ zegt Jacco Kuiper.

Authentiek in een veranderende markt

Het is best bijzonder om na 75 jaar nog steeds zelfstandig en onafhankelijk te zijn. De verzekeringsmarkt wordt al jaren geconfronteerd met grote veranderingen. Het is dan ook onvermijdelijk dat er binnen nu en tien jaar kleine verzekeringskantoren zullen verdwijnen. De markt consolideert en de richtlijnen worden steeds strenger. De verzekeringsbranche is hierdoor sterk onderhevig aan overnames. Dit is een logisch gevolg, want grotere organisaties delen kennis, hebben minder overhead en kunnen efficiency voordelen doorvoeren. ,,Wij zien dit in heel Nederland gebeuren en toch kiezen wij voor een andere (groei)strategie. Wij streven naar een nóg klantgerichtere organisatie, die excelleert in persoonlijk contact. Wellicht een tikkeltje eigenwijs, maar dat past bij ons. Authentiek en betrokken met passie voor ons vak’ aldus Jacco.

Kuiper dna

Jacco: ,,Ondanks onze groei in de afgelopen jaren, zie ik dagelijks in onze organisatie terug dat de klant echt koning is. Jacco vertelt: ‘Mijn vader, die onlangs kwam te overlijden, heeft het bedrijf op zijn eigen wijze manier groot laten worden. Met één belangrijk kenmerk, ken je klant. Zijn dna is nog steeds diep geworteld binnen de organisatie en heeft een stempel achter gelaten bij onze medewerkers’. Onze medewerkers beseffen dat onze klanten er direct baat bij hebben als zij het werk goed doen. Beter in één keer goed dan twee keer half. Wij zijn betrokken bij iedere klant, geloven in de mens achter de klant, met ieder zijn eigen verhaal en passie. Om ons 75-jarig jubileum toch aandacht te geven ontvangen onze relaties deze week ons allereerste relatiemagazine. Een magazine met prachtige verhalen geschreven door mooie persoonlijkheden. Mensen met passie voor wat ze doen, pure liefhebberij en dat is ook het Kuiper dna. Wat je liefhebt moet je namelijk koesteren’.