Wijkplatform Lemmerweg Oost en Thomasschool ‘Grijper van de maand’
Waarom ze meedoen? “Voor ‘the money’!” zegt Felena lachend. Elke keer krijgen ze 2 euro van het wijkplatform. Sieta, Claudia en Lobbie van het wijkplatform houden nauwkeurig bij wie er wanneer is. Ze gaan sinds 2004 met leerlingen van de Thomas van Aquinoschool op pad om zwerfafval op te ruimen.

“Het is gezellig, met zo’n groep”, vindt Kyra. Het is ook nodig, vinden ze. “Anders komt het afval in het water”, zegt Shjayla. Zwerfafval uit het water en de bosjes vissen vinden ze het leukst. “Dan ben je echt goed bezig”, zegt Marije. Ze krijgen vaak complimenten van buurtbewoners. “We kregen ook een keer een ijsje”, zegt Angelina. Soms hebben ze wel zes vuilniszakken vol afval. De gemeente regelt de zakken en haalt ze na die tijd op.
Foto Gemeente Sneek









