Visserij en vishandel thema bij Historisch Sneek
Zoethout beperkt zich niet alleen tot de vissers die actief waren op de meren en poelen rond Sneek. Ook de “stadsvissers” komen voorbij. Dat die er waren bewijst een foto uit 1942 waarop we zien dat met een schepnet vis uit het Grootzand werd gehaald.

Zijstapjes worden gemaakt naar de gerenommeerde Sneker viswinkels van vroeger jaren, zoals bijvoorbeeld Abbink en De Haan of de viskar van Poiesz op het Grootzand. De thema-avond begint 20 november om 20.00 uur en is vrij toegankelijk voor leden en introducees; niet-leden betalen 2,50 euro tenzij men ter plekke lid wordt.







