De opbrengst van de rommelmarkt is bestemd renovatie/verbouwing van de Johannestsjerke, waar momenteel erg hard aan wordt gewerkt. Voor al deze werkzaamheden is veel geld nodig. De Protestantse gemeente Oppenhuizen/Uitwellingerga heeft in de afgelopen tijd naast de verkregen subsidies zelf in de buidel getast en met allerhande acties geld ingezameld.
Speciaal voor de kinderen is er ’s middags een “Koning Willem- Alexander en Koningin Maxima” look-a-like wedstrijd. Ook is er een draaiend rad met mooie prijzen. De bar van It Harspit is de hele middag en avond geopend voor een drankje en een hapje/snack en ’s avonds zal er tot middernacht livemuziek zijn van feestduo Op Dreef.