In bedrijf

Rentex Floron doet de was voor Prinses Máxima Centrum

Afgelopen dinsdag heeft Koningin Máxima, het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht officieel geopend. Dit unieke, nieuwe ziekenhuis loopt in Europa voorop als het gaat om de bundeling van zorg, onderzoek, onderwijs en opleiding op één locatie. Bij de bouw van het nieuwe ziekenhuis is hiervoor gekozen om de overlevings- en genezingskansen voor kinderen met kanker te vergroten en de kwaliteit van (over)leven te bevorderen. ‘Vanzelfsprekend zijn wij megatrots dat het Prinses Máxima Centrum voor ons als wasserij heeft gekozen’, aldus Titus Mulder, algemeen directeur Rentex Floron. ‘Ons familiebedrijf loopt voorop als het gaat om duurzaamheid en we onderscheiden ons door gebruik te maken van milieuvriendelijke wasmiddelen, een eigen waterzuiveringsinstallatie en het hergebruiken van energie. Het ziekenhuis heeft een vooruitstrevend MVO-beleid en hier hebben wij als wasserij op ingespeeld door het leveren van 100% “groene” dienstkleding. Het traditionele katoen wat standaard wordt gebruikt in dienstkleding is enorm milieubelastend vanwege de hoeveelheid water die bij de productie gebruikt wordt en de pesticides die hierbij nodig zijn. De nieuwe dienstkleding is gemaakt van hout uit duurzaam beheerde bossen. De polyestercomponent in de stof is gemaakt van gerecyclede petflessen. Zo hoeven er ook geen nieuwe grondstoffen te worden aangesproken en kost de productie beduidend minder energie’

Afbeelding
Bolsward - Rentex Floron, de grootste zelfstandige wasserij van Nederland en gevestigd te Bolsward is geselecteerd om het nieuwe Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie van schoon textiel en dienstkleding te voorzien. Vorig jaar heeft het ziekenhuis na een intensief tendertraject voor de dienstverlening van Rentex Floron gekozen.
Afbeelding