Anouk Adema 3e , Sybe Hettinga 5e op NK Judo
Syb Hettinga uit Bolsward, wist in de klasse +66kg na 3 gewonnen partijen de halve finale te bereiken. Helaas wist hij deze halve finale niet te winnen. Daar door werd hij verwezen naar de strijd om het brons. Ook deze ging helaas verloren, waardoor de ‘zure’ 5e plaats overbleef. Anouk Adema uit Workum wist na 2 mooie winstpartijen ook de halve finale te bereiken. Deze ging discutabel verloren, tegen de latere winnares, waardoor Anouk werd verwezen naar de strijd om het brons. De mentaal en fysiek sterke Anouk wist deze partij mooi naar zich toe te trekken en ging huiswaarts met de bronzen plak.

Coaches Wytze de Jong en Véronique Akkermans spreken over Anouk Adema van een zeer gemotiveerde judoka, die hard heeft gewerkt aan het bereken van haar doel: een medaille op het Nederlands Kampioenschap.













