Sport

IJsclub Workum zegt lidmaatschap KNSB op

Workum - Vorige week heeft IJsclub Workum in een spoedberaad het besluit genomen dat als de Koninklijke Nederlandse Schaats Bond hun belangen op deze manier behartigt, door Thialf te passeren als de ‘schaatstempel’ van Nederland, ze dan (voorlopig) geen prijs meer stellen op het lidmaatschap van deze bond. Aldus een bericht op Facebook.

Afbeelding
Friesland is de schaatsprovincie en dat weten alle topschaatsers uit de hele wereld. Dat willen we ook zo houden! Deze organisatie, waaraan onze meer dan 155 jaar oude vereniging jaarlijks trouw contributie afdracht doet. (tussen de 500 en 750,-- euro) Vaak hebben wij al het idee dat deze contributie in EEN HELE grote pot verdwijnt. Met het passeren van Heerenveen, lees Thialf, als schaatstempel nr 1 , gaan ze wat ons betreft een stap te ver. Derhalve heeft ons bestuur gemeend de contributie afdracht en het lidmaatschap van de KNSB voorlopig op te schorten!! Wij hopen dat andere verenigingen onze stap zullen volgen en daarmee ook de stem van de ijsclubs willen laten horen.
Afbeelding