Revanche voor de Voetbalvrouwen van sc Heerenveen
De Vrouwen uit Groesbeek keerden met een 5-0 nederlaag huiswaarts. Een zelfde uitslag als de thuiswedstrijd van Achilles tegen sc Heerenveen op 24 maart van dit jaar, toen de vrouwen van sc Heerenveen met dezelfde cijfers de bietenbrug op gingen, na een totale off-day. Met de rust was de stand 2-0 door doelpunten in de 6e minuut door Jassina Blom (Belgisch International) en in de 41 minuut bracht Simone Kets de stand op 2-0. Met 10 speelsters kreeg Achilles het in de 2e helft erg lastig doordat de linksachter door scheidsrechter Erwin Dam met 2 x geel van het veld werd gestuurd. De Vrouwen van sc Heerenveen kregen, mede door het veldoverwicht ,meerdere kansen om de score op te voeren. Simone Kets bracht na een uur spelen de stand op 3-0, waarna tegen het eind van de wedstrijd Elze Huls 4-0 scoorde uit een prachtige voorzet van Tiny Hoekstra vanaf rechts. Uit een strafschop benut door Jassina Blom, werd de eindstand in blessuretijd gebracht naar 5-0.

Op vrijdagavond 26 mei spelen de Vrouwen van sc Heerenveen de laatste thuiswedstrijd om 19.30 uur op “Skoaterwâld” tegen Telstar uit IJmuiden.
Simone Kets werd gekozen tot Vrouw van de wedstrijd.
Foto’s: Cor Pot

























