Marco Rijpkema vijfde aanwinst ZET EM
SNEEK - Nadat Sneek wit Zwart ZM eerder al de komst van doelman Jelmer van der Meer (’t Fean ‘58), Jaider Pommer (Scharnegoutum ‘70), Sydney Veltkamp en Stefan Westhof (beide Sneek Wit Zwart ZO) bekend maakte, mag trainer Niels Boot komend seizoen ook Marco Rijpkema in zijn selectie verwelkomen. De centrale verdediger komt over van derdeklasser SDS en is de vijfde aanwinst van ZET EM.

De 25-jarige Rijpkema genoot zijn jeugdopleiding aan de Molenkrite en kwam in het seizoen 2012-2013 ook al voor Sneek Wit Zwart ZM uit. Na dat seizoen vertrok hij naar Easterein. Na één seizoen verruilde hij sportpark Skoalleseize voor de gele zijde van het Schuttersveld, waarna hij na twee seizoenen bij Waterpoort Boys weer de omgekeerde weg bewandelde. De voorbije vijf seizoenen was de kopsterke verdediger bij ‘Sterk Door Samenspel’ waarvoor hij in totaal acht keer het net liet trillen, steevast basisspeler.
Tegenover de komst van voornoemde spelers staat het afscheid c.q. vertrek van Patrick Altenburg (stopt), Rutger Kruis (vv Nijland), Justin Rienks (stopt), Patrick Veenstra (vv IJVC) en Jesper Zijlstra (stopt). Daarnaast nam ZET EM in de loop van het seizoen al afscheid van Tjardo de Graaf en Adriaan Tabbers.
Foto: vv Waterpoort Boys












